Sıkça Sorulan Sorular
ALMS ile Perculus iki ayrı üründür. ALMS ders materyallerini öğrencilerle paylaşmak, öğrencilere ödev verip toplamak, sınav yapmak, dosya ve duyuru paylaşmak için kullanılan platformdur. Perculus ise canlı sınıf eğitimi gerçekleştirilmesine olanak sağlayan araçtır.
ALMS ve Perculus için ayrı bir bağlantı adresi gerekmemektedir. http://alms.gsu.edu.tr adresi ile ALMS sistemine bağlanılabilir. Perculus için ayrı bir hesap veya ayrı bir bağlantı adresi yoktur.
https://otomasyon.gsu.edu.tr adresindeki otomasyon sistemimize bağlanmak için kullanılan kullanıcı adı ve şifre aynı şekilde http://alms.gsu.edu.tr adresi için de geçerlidir. Bunu haricinde bir hesap bilgisi, bağlantı adresi yoktur.
ALMS için hesaplar otomasyon sisteminden gelmektedir. Dolayısıyla harici bir hesap yaratmaya gerek yoktur. Perculus için zaten hesap ve bağlantı linki bulunmamaktadır.
ALMS üzerinde ilgili dersinizin içerisinde sanal sınıf yaratarak ve sanal sınıfı başlatarak otomatik olarak Perculus'a geçiş sağlayabilirsiniz.
ALMS, veri kaynağı olarak sadece otomasyon sistemini kullanmaktadır. otomasyon üzerindeki dersler, akademik kadro hesapları, öğrenci hesapları ALMS tarafına senkronizasyon ile aktarılmaktadır. Otomasyonda olmayan bir bilgi ALMS'e aktarılmamaktadır.
Bağlı bulunduğunuz fakülte öğrenci işlerine başvurup, otomasyon sistemini kontrol etmeniz gerekmektedir. Otomasyon sisteminde ilgili dersin sorumlusu olarak sizin görünmesi gerekmektedir.
ALMS, kaynak olarak otomasyonu kullandığı için ders yardımcılarının ve de diğer öğretim elemanlarının da bilgilerinin otomasyonda bulunması ve ilgili ders ile eşleştirilmesi gerekmektedir.
Hayır, otomasyonda gerçekleşen değişiklikleri ALMS'e yansıtabilmek için senkronizasyon yapmak gerekmektedir. Bilgi işlem merkezimize veya Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezimize haber vermeniz gerekmektedir.
uzem@gsu.edu.tr adresine mail atabilirsiniz. Merkezimiz üniversitede Genel Sekreterlik Binası A121 nolu ofiste bulunmaktadır. Dahilimiz: 4701
Derslerinize üniversite dışarısından misafir eğitmen davet edebilmeniz için, dersin yapılacağı sanal sınıf aktivitesini dersinizde tanımladıktan sonra uzem@gsu.edu.tr adresine ders, otuurum ve misafir kisinin isim-soyisim ve mail adresini iletmeniz yeterlidir. Aksaklık yaşanmaması için bu işlemi ders günününden en az 1 hafta önce gerçekleştirmelisiniz.
Otomasyonda resmi olarak derse kayıtlı olmadığı için öğrenciler ALMS'te görünmeyecektir. Eklemek için uzem@gsu.edu.tr adresine eklemek istediğiniz GSU öğrenicisinin bilgilerini ve ilgili dersi bildirmeniz yeterlidir.